Konferens & Eventförsäkring Företag

Mysafety – Konferens- och Evenemangsförsäkring

  • Ersätter kostnader när det oförutsedda händer

När du bokar en konferens eller ett event hos oss på Gällöfsta Konferens & Herrgård hoppas vi självklart att allt går enligt plan. Men ibland händer det saker som ingen kan förutse: barnet får vattkoppor, tåget blir försenat, eller källaren svämmar över.  Med Mysafetys Konferens- och Evenemangsförsäkring kan du känna dig trygg om något oväntat händer. Försäkringen gäller fram till evenemangets slut, och ersätter kostnader som uppstår om ditt event helt eller delvis inte kan genomföras som planerat.  Avbeställningsförsäkringen erbjuds vid bokning av ett möte, konferens eller event. Försäkringsförmedlare är Mysafety. Du hittar mer information och försäkringsvillkor för försäkringen här. 

FAQ:

Varför ska jag ha en avbokningsförsäkring?
En avbeställningsförsäkring skapar trygghet vid bokning av konferenser och andra sammankomster. Sigtunahöjdens avbeställningsförsäkring via MySafety är designad för att skydda företag, föreningar och myndigheter som bokar möten, konferenser och event mot plötsliga och oförutsedda händelser. Försäkringen omfattar både enskilda personers frånvaro och situationer där hela arrangemanget måste ställas in. 

Vad kostar försäkringen?
Kostnaden för försäkringen är alltid 8% av bokningens totala värde, exklusive moms. Förändras bokningens totala värde förändras försäkringens pris. Det försäkrade beloppet är bokningens värde minus försäkringens kostnad och moms.

Vad händer om hela konferensen ställs in?
Om en av huvudpersonerna för konferensen inte kan delta till följd av exempelvis sjukdom eller inställt flyg och konferensen därför inte kan genomföras som planerat kan försäkringen ersätta kostnaden för hela eller delar av den försäkrade konferensen. Ett exempel är att konferensen bokats i syfte att företagets VD ska presentera en ny organisation, och VD:n inte kan delta till följd av sjukdom.  

Vad händer om enskilda personer får förhinder?
Försäkringen kan ersätta konferenskostnader för enskilda deltagare om de inte kan delta till följd av oförutsedda händelser som exempelvis sjukdom, inbrott, vattenläcka eller sjuk barnvakt. 

Inga överraskande kostnader?
Försäkringen täcker delskador och merkostnader för teknik, mat, artister, föredragshållare med mera under konferensen som orsakas av plötsliga och oförutsedda händelser. 

Hur tecknas försäkringen?
Vi hjälper Dig! – Försäkringen kan tecknas fram till och med det datum då ert evenemang inte längre kan avbokas kostnadsfritt dvs en värdeminskning på 100% beroende på antalet bokade gäster i vid bokningstillfället, exempelvis en grupp på 35 personer kan teckna försäkringen fram till 30 dagar innan ankomst.
Läs igenom våra fullständiga bokningsregler för Gällöfsta Konferens & Herrgård  som du får vid bokningstillfället.

Har vi skydd tills konferensen är avslutad?
Vi vill att du ska känna dig trygg under hela din vistelse, därför gäller försäkringen ända fram tills det att konferensen är avslutad om något oförutsett skulle inträffa. Det företag som bokat ett evenemang betalar alla sina överenskomna kostnader inklusive avbokningskostnader till Gällöfsta Konferens & Herrgård och anmäler eventuell skada till My Safety via denna länk. 

Hur anmäler jag ett ersättningskrav?
Besök mysafety.se för försäkringsvillkor eller skadeanmälan.